Přechod na Unity 5 – vesnice Manto

Zdravím vás přátelé, backeři a fanoušci naší hry Dungeons of Aledorn. Dnes Vám přinášíme ochutnávku toho, jak vypadá vesnice Manto převedená na Unity 5. I nezkušené oko jistě pozná viditelné rozdíly.
DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_news_manto_unity5_01_00000
Vesnici Manto připravujeme proto, že v ni chceme zprovoznit většinu core mechanik a tak vlastně vytvořit fungující hru o malém obsahu.
Poté co se nám to takto podaří vytvořit přidáme několik úkolů a další hratelná verze hry bude na světě. Pravděpodobně ji označíme jako pre-alpha verzi a dostanou ji ti z vás, co si zaplatili alpha přístup.
DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_news_manto_unity5_02_00000_00000
K takto fungující verzi začneme přidávat obsah a tím dotvářet konečnou verzi hry. Jelikož už nám bude fungovat většina featur, bude toto rozšiřování zároveň permanentně testovat veškeré předchozí mechaniky a tak pracovat na prvním balancování.
DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_news_manto_unity5_04_00000
Minule jsem se též zmínil o tom, že se pracuje na dovednostním systému hry. Nakonec jsem podlehl kouzlu pravidel GURPS a nechal jsem se jimi inspirovat. Za každou úroveň dostanete určitý počet bodů, které budete moci svobodně rozdělovat mezi atributy, dovednosti a perky. Samozřejmě různé možnosti budou mít rozdílnou cenu, je jasné, že atributy budou nejdražší.
DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_news_manto_unity5_09_00000
Zároveň zde zavedeme i jeden parádní prvek též inspirovaný GURPSem a to “příbuznost dovedností”. Ve většině hrách máte prostě dovednost meče a pokud si tuto dovednost zlepšujete, zlepšujete si pouze meče. Znamená to tedy, že pokud vezmete do ruky např. sekeru, jste s ní totálně k ničemu.
DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_news_manto_unity5_05_00000
U nás to bude jiné, budete-li umět dobře s mečem, budete též umět i slušně s ostatními zbraněmi na blízko. Jeden příklad za všechny. Dovednost meč budete mít třebas na levelu 6, což pro vás bude znamenat, že vezmete-li sekeru, odvozením z postihem např. -3 budete umět používat sekeru jako by jste měli dovednost levelu 3 a podobně to bude i s nebojovými dovednostmi. Zkušený řečník bude umět i slušně obchodovat.
DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_news_manto_unity5_06_00000
Tento systém samozřejmě nebude platit u všeho. Např. u magií to nebude přípustné, jelikož různé školy magie potřebují různý přístup ke studiu jednotlivých kouzel. Stejně tak hledat příbuznost mezi Palcátem a Kuší může hledat jedině šílenec, neplánuje-li praštit nepřítele kuší po hlavě 😀
DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_news_manto_unity5_07_00000
Perky se též budou kupovat za jednotné body, ale budou mít ještě podmínku minimálních požadavků. Většinou budou dány kombinací dovedností a atributů. Např. perk šermíř bude vyžadovat dovednost sečné zbraně na nějakém stupni a vlastnění perku “aktivní obrana counter-atack”, jelikož perk šermíř umožní hráči začínat boj s jedním automatickým counter-atackem v rukávu.
DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_news_manto_unity5_08_00000
A na závěr jedna otázka na Vás, líbí se vám systém jedny body na všechno? Tento systém dává hráči velikou svobodu, ale dokážu si představit, že ne všichni takový systém ocení. Přeci jenom skočí-li před Vás tabulky “přidej jeden atribut”, “rozděl 5 dovednostních bodů” a “vyber si jeden perk”, je o hodně jednoduší a pro některé hráče i přístupnější model levelování.
 
Díky moc za přízeň a nashledanou u dalšího updatu
Team 21


Share


Comment



Zmateny

Nazdar Nefe, ty body na všechno se mě osobně dost zamlouvají! Dává to hráčovi větší svobodu ve vývoji postavy a tím pádem větší šanci vytvořit "jedinečnou" postavu. Potencionální problém vidím v tom, že pokud se systém nenastaví správně (z pohledu game designu), tak hra může být nehratelná či nedohratelná s některými kombinacemi. Např. když si někdo bude dávat VŠE do jednoho stejného atributu ... (chce si udělat největšího siláka na světě, nebo je to prostě jen kkt :-) ). Je to věc názoru, ale za mě osobně by měla být hra dohratelná při jakémkoliv rozdělení bodů. Možná to bude stát více námahy, změnu strategie, ale pořád by to mělo být dohratelné. Samozřejmě jak se téhle diskuzi jednoduše vyhnout z hlediska game designu, je jednoduše umožnit hráčovi možnost ve hře přerozdělení všech bodů, ale zase je to "laciné" zjednodušení, které hru zjednodušuje a předpokládám, že z hlediska toho, čeho chceš dosáhnout (co největší reálnosti?), nedává smysl. Možná kompromis by mohl být - nějaký na začátku hry nastavitelný "easy?" mód. Ve výchozí podobě vypnutý - tzn. systém rozdělování bodů na všechno. Zapnutý by hráči na každé úrovni určoval, kolik čeho si může zvednou. Tzn., game designer by hráči určil mantinely, ve kterých se může pohybovat a tím pádem ho chránil před tím, aby si vytvořil nedohratelnou postavu. Petr

Jakub Lásko

Myslím, že ten model jedny body na vše je dobrý. Rád bych měl hardcore RPG kde je vše takto otevřené :-) Když už někdo tenhle hardcore titul bude hrát, tak snad nebude mít problém s těmi body ;)

RatMan

To vypadá úžasně, rozhodně krok správným směrem. Jen tak dál !!!