Blog

Blog č.5 – Soubojová mechanika – část 1.

Reálnost v tahovém systému Jak jsem psal v předchozím blogu, tak v mechanice soubojů mi jde především o reálnost. Představil jsem si nějaký dobrý souboj z filmu, co mě oslovil a řekl jsem si: ,,takhle nějak by měl vypadat boj na život a na smrt zkušených bojovníků". Pro mě velmi povedená bitka byla ve filmu The Bourne Ultimatum (mimochodem celá triologie je naprosto skvělá => doporučuji). V tomto souboji proti sobě stáli dva dobře vycvičení agenti a mlátili do sebe prostě vším, co bylo po ruce, což je přesně tak, jak by to mělo být. Teď je jen otázka, jak něco takového dostat do hry a ještě navíc do kolového systému. Povím vám, není to zrovna jednoduché. Ale když se člověk snaží udělat něco složitého, musí začít postupně od základů. Vzal jsem tedy za vlastní systém akčních bodů a jejich proměňování ve formě různých akcí. Tím vlastně umožním reálnost toho, co postava může dělat. Vytvořím-li dostatečně velké množství akcí, hráč bude opravdu moci dělat téměř cokoli. Otázkou by samozřejmě bylo, zda by to bylo stále zábavné. Mohlo by se totiž snadno stát, že než člověk nakopne krysu, tak by musel dlouhé vteřiny vybírat ze seznamu akcí, co že to vlastně chce udělat :). Vliv [...]
Čti více