Blog

Psaní GDD

Úvaha před tvorbou mechaniky V minulých dílech blogu jsem se zabýval zejména získáváním členů týmu a jejich přínosem pro projekt. V dnešním blogu z tohoto směru trochu odbočím a nastíním Vám, jakým způsobem jsem postupoval při tvorbě herních mechanik do hry. Nejprve jsem si udělal důkladnou analýzu toho, co mě vlastně v mechanikách dnešních her štve a chybí. Je to zejména neustálé zjednodušování mechanik na úkor reálnosti. Když půjdu trochu do hloubky, je to zejména velmi malý a nezajímavý inventář, malý výběr akcí a nereálnost bojových scén. Vzal jsem tedy tyto nedostatky, invertoval je a vytvořil z nich pilíře taktické části hry. Jsou jimi: komplexní inventář, mechanika soubojů a velké možnosti výběru akcí. Zároveň veškeré hodnoty sekundárních atributů (životy, stamina, akční body apod.) musí vždy vycházet ze základních atributů (síly, obratnosti, úrovně...) a dovedností (bojových i nebojových). Obrázek 1 - Vlevo nahoře: UFO: Enemy unknown (1993); vpravo nahoře: XCOM: Enemy unknown (2012); dole: reálný invenrář moderního vojáka (http://pixgood.com/). Jak je patrné z obrázku, tak inventář reálného vojáka je samá kapsa či úschovný prostor, oproti vojákovi z XCOMu, který [...]
Čti více

Začátek sestavování týmu – říjen 2012

S první verzí game design dokumentu (GDD) mě nečekalo nic menšího, než sehnat minimálně další 2 členy týmu a to grafika a programátora. Já sám jsem v téhle době neuměl vůbec nic z programování a co se grafiky týče, tak jen naprosté základy objemového modelování (pro tvorbu her naprosto nepoužitelné - vznikají modely o statisících vertexech - modelování pro strojírenský průmysl). Dobrá tedy, co lepšího jsem mohl udělat, než se poohlédnout mezi kamarády. Samozřejmě jsem jako první zašel za známými z Disney. Ti mi ukázali několik jednodušších enginů a doporučili další postup. Nicméně nikdo neměl čas pomoci mi s mou hrou. Dále jsem tedy rozhodil sítě mezi hráče, respektive přátele, se kterými hraji či jsem hrával nejrůznější onlineovky. A zde se mi opravdu jeden ozval. Je jím Arbiter - programátor. Navíc má už i jisté zkušenosti s programováním her, takže žádný amatér :). Ok, měl jsem tedy programátora, nyní už zbýval jen grafik. Jak někoho takového vůbec sehnat? No jelikož jsem byl stále studentem ČVUT, tak kde jinde než na škole. Rozhodil jsem tedy několik inzerátů a dokonce se občas i někdo ozval, ale většinou jsme se nedomluvili ani na schůzce. Neschopnost komunikace apod. [...]
Čti více