Blog

Jak to celé začalo – duben 2012

Jako většina začínajících herních vývojářů, jsem hrál hry od útlého dětství a to nejen PC, ale i stolní a hry na hrdiny. Ze začátku na mě klasické gamesy byly hodně těžké a tak jsem cheatoval jak to jen šlo, ostatně jako každé malé dítě. Postupem času jsem ale začal chápat, že pravý herní zážitek je právě z překonávání nejrůznějších překážek, přijímání těžkých výzev a prostě paření v pravém slova smyslu. Vždy když vyšel nějaký nový dungeon či RPG, tak  jsem se těšil na nekonečné hodiny zábavy a napětí. Ovšem jako všechno v našem životě, tak i hry podléhají vývoji. A jak jistě většina z vás zaznamenala, tak hry se proměnily k nepoznání.  Z cílené záležitosti se stává masová, zaměřuje se na širší spektrum populace a s touto proměnou musí bohužel přicházet i různé zlehčující (casual) prvky, které hard-core hráče odrazují. S každou novou hrou přichází nadšení,ale i zklamání (samozřejmě existují výjimky, ale těch je minimum). A tak se pomalu dostáváme k tomu, proč jsem začal dělat Aledorn. Stál jsem tedy před otázkou jak začít. Nic podobného, jako návrh PC hry jsem v životě nedělal, tak jsem začal pátrat, číst a ptát se. Naštěstí mám několik známých, kteří hry již několik let [...]
Čti více